ti guarda dal Grande Inquisitor

Pelléas et Mélisande in de Munt [terug]

Opmerkingen ...

4

van De Palmenaer Marc <marcdepalmenaer@...> op zondag 14 september 2008 om 9:32

Inderdaad Margo,het orkest zat er maar sip bij en dit was er ook aan te horen.
Jammer van deze smet op deze toch mooie productie.

3

van Margo <margo@...> op zondag 14 september 2008 om 8:56

Je kan er vergif op innemen dat Keenlyside ooit Golaud gaat zingen. Hij heeft dat zelfs in interviews gezegd.

Ik vind het trouwens beangstigender dat er zelfs al plannen zijn voor een Rigoletto... ik dacht binnen een paar jaar in Wenen. En ik meen me vaag te herinneren dat hij ook Macbeth overweegt.

In dat licht, denk ik dat een Golaud meer kansen op succes heeft...

2

van Tristan <tristanfaes@...> op zaterdag 13 september 2008 om 15:45

Ik hoop eerlijk gezegd dat Keenlyside zich niet aan Golaud waagt, aangezien hij volgens mij op dezelfde problemen zou stuiten als Henschel...

1

van Dirk Vandepitte <dirkvandepitte@...> op vrijdag 12 september 2008 om 21:34

Audi maakt inderdaad een aantal keuzes die we niet meteen konden verwachten. Hij werpt een onverwacht licht op enkele handelingen in het werk van Maeterlinck. Dat licht kan zowel letterlijk als figuurlijk worden geïnterpreteerd. De belichting is rijk en gevarieerd. Licht en vooral duisternis zijn in deze opera bijzonder belangrijk, "obscurité" is misschien wel het woord dat het vaakst in het libretto voorkomt ...

Een mooie recensie, Margo, bijna even mooi als de productie, en in elk geval een schitterende start van een veelbelovend seizoen.