ti guarda dal Grande Inquisitor

Werther in München [terug]

Opmerkingen ...

2

van JvdB <jyvandenb@...> op woensdag 25 juli 2007 om 2:07

Beczala hoorde ik zeven jaar geleden voor het eerst als de herder in Krol Roger in Amsterdam. Hij is het enige dat mij is bijgebleven van een mislukte productie en een overschatte opera. Daarna heb ik hem diverse malen gehoord als Rodolfo in La Boheme in 2003. Aan het einde van de maand was hij schitterend in vorm. In het begin van de maand heb ik Villazon en Secco beide in Barcelona gehoord in Manon. Wat voor Beczala geldt, geldt ook voor Secco. Beide hebben een mooie stem, stijlgevoel en zingen prachtig. Maar naast iemand als Villazon die een zeer slordige en weinig franse des Grieux zong in Barcelona vallen ze qua persoonlijkheid en dramatische impact volledig weg. Secco was een wonder van stijlbesef in Manon maar hij deed mij veel minder dan Villazon, ondanks zijn slordige zang en fouten ( in zijn droom zong hij maten lang een halve noot te hoog) en daar gaat het toch om in het theater.

1

van Hugo Delava <hugo.delava@...> op maandag 23 juli 2007 om 19:53

Margo,

Ik moet je bijtreden wat Beczala betreft. Een excellente lyrische tenor die een beetje over het hoofd gezien wordt. Heb hem een tweetal jaar geleden gehoord in Beatrice di Tenda, en was onder de indruk.

Groeten,
Hugo