ti guarda dal Grande Inquisitor

La Wally in Düsseldorf [terug]

Opmerkingen ...

3

van wim <wim.verdonck@...> op maandag 30 mei 2005 om 10:12

naar düsseldorf voor la wally... en het was de moeite. pas nu kan ik "eben, ne andro lontano" pas echt plaatsen. het einde van de tweede akte vond ik zo wreed (de zangers konden akteren!). ik vond gellner wel beter zingen dan hagenbach. maar uiteindelijk was ik toch voor la wally gegaan...
kan er me iemand wel eens vertellen waarom in elke duitse productie zonodig (een) paardenmolen(s) op de bühne moet staan? (cfr. trovatore in nürnberg).

w.

2

van Pieter <pieter.bijlsma@...> op donderdag 19 mei 2005 om 10:29

Die Antonenko vond ik nog zo slecht nog niet. In elk geval had hij geen hoorbare registerbreuken, zijn intonatie was goed in orde en ondanks zijn gebrul hield hij het toch zonder uitglijders tot het einde vol. Voor een Otello of Calaf in een provinciaal operahuis is hij best het overwegen waard, mocht ik castingdirecteur zijn. Zeker daar de spoeling voor zulke stemptypes tegenwoordig toch al zo dun is.

1

van jules bouwen <jules.bouwen@...> op donderdag 19 mei 2005 om 8:04

Beste Margo,

Hoe is het gesteld met de opera-zalen in Keulen en Düsseldorf:de capaciteit en vooral de akoestiek?
Nogmaals dank voor uw gratis service.

jules