ti guarda dal Grande Inquisitor

Mozart Concertaria's in De Munt [terug]

Opmerkingen ...

4

van Pieter <pykb@...> op dinsdag 16 november 2004 om 0:24

Zoals Lemieux zong in 'Orlando furioso' in Bozar, met zo'n overgave en inleving, zo heb ik Pasichnyk nog nooit horen zingen. Misschien overdreven, misschien niet altijd stijlgetrouw, maar bij het overbrengen van emoties liever 'fout' dan academisch...

3

van Tristan <tristanfaes@...> op maandag 15 november 2004 om 16:55

Het spijt mij zeer Margo, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
De keren dat ik Pasischnyk heb gehoord had ze àltijd intonatieproblemen, en het was het ergste in de Händel vorig jaar in de Singel.
Misschien ben ik er alleen in, maar ik vond die Nederlandse alt Van Reisen de beste (wat 'beste' ook moge wezen...)

2

van Margo <margo@...> op maandag 15 november 2004 om 13:04

Het was niet echt "een hele avond zo'n gehuppel"... want er was ook Olga Pasichnyk ! En zij maakt veel goed.

Zij had trouwens in 2000 de Koningin Elizabethwedstrijd moeten winnen, i.p.v. Lemieux. Niet dat ik iets tegen Lemieux heb, maar Pasichnyk was toen de beste, punt. Niet dat dat resultaat veel uitmaakt, want we hebben de laatste jaren Pasichnyk meer kunnen horen dan Lemieux.

1

van Sven De Boeck <s.deboeck@...> op maandag 15 november 2004 om 8:48

Ongelofelijk, hoe je dat volhoudt, Margo.

Mozart, en dan dat gehuppel van Rosas.
Kunnen enkele fans van 'moderne dans' mij eens uitleggen wat de bedoeling is van moderne dans?
Klassiek ballet heb ik wel door.

Binnen het raamwerk van een opera (zoals Les Troyens in Amsterdam) werkt moderne dans wel, maar een hele avond zo'n gehuppel (en enkel dat), wat moeten we daar leuk of artistiek bevredigend aan vinden?

Beste groeten,

Sven.