ti guarda dal Grande Inquisitor

Julia Lezhneva in de Munt [terug]

Opmerkingen ...

5

van Jan <jan_vdb@...> op woensdag 24 april 2013 om 12:29

Ricci (of Frederic), hoe kom je daar bij? Julia was een van de zes finalisten, en ze heeft de prijs "Cercle Richard Wagner de Paris" gewonnen.

4

van ricci <riccifrederic@...> op vrijdag 19 april 2013 om 10:37

bingo Margo: weer een platenmerk hype.
Ze kwam anderhalf jaar geleden in Parijs niet eens door de halve finales van de Régine Crespin wedstrijd !!!!!!!!!!
"Mediocre"

3

van PB <paulbrussel@...> op dinsdag 16 april 2013 om 9:12

Waarom dat publiek zo uitzinnig deed, kwam me ook vreemd voor. Ik vond het al met al ook een weinig enerverend recital.

2

van Margo <margo@...> op dinsdag 16 april 2013 om 8:42

Over het al dan niet gebruik van vibrato kunnen musicologen ongetwijfeld oeverloos discuteren. In dat verband is het interview met Hartmut Haenchen in het maartnummer van Opernwelt interessant... waarin hij de mythe ontkracht dat vibrato in de 19de eeuw uitgevonden zou zijn. Het is geen alles-of-niets-verhaal, maar kwestie van doseren.

Over zeeziek gesproken... van Giovanni Antonini zou je dat ook kunnen worden... zijn optreden als solist tijdens het Vivaldi-concerto leek meer op dat van een slangenbezweerder. :-)

1

van Tom <fluffy82@...> op maandag 15 april 2013 om 23:59

Ik ben net blij dat er *eindelijk* een jonge zangeres is die geen of weinig vibrato gebruikt. Vibrato is een uitvinding van de late 19de/vroege 20ste eeuw, om mankementen en onjuiste intonatie te verdoezelen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen het mooi vinden (noch in de stem, nog op instrumenten... strijkers en fluiten doen me soms zeeziek worden met hun heen en weer gewaggel).
Maar zoals je zegt: persoonlijke smaak :)