ti guarda dal Grande Inquisitor

Die Zauberflöte in Antwerpen (1/2) [terug]

Opmerkingen ...

1

van Stefan Caprasse <stefan.caprasse@...> op maandag 24 december 2012 om 15:43

Grotendeels mee eens. Dit is een wel heel grimmige visie op het Zauberflote-sprookje met een wel heel moordadig slot. Of dit uitstaans had met de opera van Mozart kan stof tot discussie geven, ik vond het een afwijkende maar interessante interpretatie ervan en boeiend genoeg om volgen. Bijwijlen vond ik het scenebeeld zelfs mooi. Ik had ook die tweede bezetting en vond ze schitterend (met Sarastro en de Koningin voorop) en Papageno verdient evenveel lof voor zijn vocale als voor zijn acrobatiekunsten! Jammer van de nogal belachelijke (en vulgaire) badscene bij de zo mooie aria van Sarastro! En het wordt inderdaad een hele slechte gewoonte overal de koren de hele voorstelling achter de coulissen te laten (gemakkelijkheidsoplossing!). Maar de ratjes met de op de wijze van het Kabuki-theater bewegende kopjes en pootjes vond ik dan weer echt schattig...